Friday, April 2, 2010

MY LEISURE TYME WIF...

Bismillahirahmanirahim.

last 2 week i went to KLIBF, fantastic, amazing and hapy sgt tyme 2, seeing a lot of book. i jz wondering if i could buy all the book by my own money... haha mesti xleh punya, saya bukan lah money freedom, semua benda boleh beli.. byk beli buku??? ada la sket2, sebelum pi PWTC 2 saya sudah plan dah mana buku yg nak beli...

  1. Kitab Penenang Hati-imam al_ghazali terjemahan "Mukasyafah Al-Qulub"
  2. Kembara Hamba Mencari Ilmu - Hilal Asyraf
  3. Indahnya Hidup Bersyarat - Dato' Ismail Kamus
  4. Versus - Hlavote
  5. Are u Afraid of the dark? - Sidney Sheldon
  6. Nothing Lasts Forever - Sidney sheldon

alhamdulillah la semua buku yang di idamkan di temui..hehe.
I already told myself datz i must finish reading all the book i bought by the end of dis year...
hope so ,
bkn sahaja dapat hbskan pembacaan tapi boleh manfaatkan ilmu yang dibaca...ada my frenz tanya, fifah ko ni xrasa rugi ke bli banyak buku? i hanya tersenyum. saya punyai impian sendiri, nak ada library dalam rumah sendiri suatu hari nnt. so masa ni la masanya untuk kumpul buku banyak2, impian ini tersemat dalam diri bila saya baca kisah Imam Hassan Al-Banna. Beliau membuat sebuah bilik untuk dijadikan perpustakaan untuk anak-anaknya belajar. Bguskan...hope i'll make it someday somehow...




Arini saya telah hbskan pembacaan novel Hlovate , best critanya. saya ikuti novel Hlavote sejak tahun ke2 di Universiti, saya suka jalan ceritanya, mugkin dlu2 ada cita2 nak pi oversea kot...live kat negara org banyak cabarannya, akan buat kita lebih kuat, ALLAH jaga kita secara trus, bestkan. dan dalam novel Versus ni jugak menceritakan, camne seseorang 2 boleh berubah, "people can change". yes i absolutely agree, berubah macamne???
hope better than before kan.. huhu.

entahla xtau nak crita camne but novel 2 rasa mcm dekat ngan saya je.

apa yang saya nak stresskan kat sini ialah, apapun ilmu yang kita dapat, xkiralah daripada pembacaan ke, pengalaman ke ataupun pemerhatian ke, kita kena hargainya, Biarlah sedikit tapi ia diaplikasikan dengan adatnya sekali, untuk bahagian untuk menilai ilmu seseorang tu banyak mana, bukan urusan kita, 2 kerja ALLAH, jgn kita pandai2 nak ambik alih (nasihat untuk diri sendiri jugak). tapi molek kiranya jika kita sama2 muhasabah diri, cukup dah ke ilmu yang kita ada? sebagai seorang pemimpin... renung2kan shbt2..

let fate fare you better..




1 comments:

shima said...

kumpul buku2 selagi mampu. tak pe la orang kata membazir tapi yg penting kita tahu apa yang kita beli berbaloi. tak semua org punyai pndgn yg sama. ambik yg baik, betul kan ape yg salah. jgn lupe bg pinjam lg. ;)