Monday, January 11, 2010

TIDAK ADA YG PERLU DISUSAHKAN, KERNA SEGALANYA SUDAH DITETAPKAN SECARA MUKTAMAD

kebahagian tidak selamanya kekal.
kesedihan tidak akan mengembalikan sesuatu yang telah lenyap.

Dale carnegie:
"adakalanya aku enggan menerima apa yang menimpaku wpun ia tidak mungkin dielakkan lg,kerna kebodohanku sendiri. sebaliknya ak protes, melawan dan marah, menyebbkan malam2ku berubah seperti neraka kerana ak tidak boleh tido. sesudah setahun mengalami penyeksaan jiwa, ak mula akur dengan kepastian yang sejak awal ak tahu ia memg tidak boleh diubah."

ak xsure nape ak terbaca ttg kata2 diatas. myb ni 1 petunjuk drp ALLAH. mlm ni ak rasa tenang sgt coz ap yg menjadi tanda tanya ak selama ni dah terjwb...thank u ALLAH, dengan e2 ak tau yang sebenarnya ALLAH sgt dekat ngan kita, kita mitak je ap yg kita nak, insyaALLAH DIA akan bg ap yg patut kita dapat. jangan bersedih pada sesuatu yang bukan milik kita sesungguhnya cukuplah ALLAH sebagai pelindung... 2 all my frenz, dont wory i finally come back..alhamdulillah. kita akan teruskan misi kita...ngee...adlh diluar kemampuan manusia untuk mengubah masa lalu dan menentukan masa depan mereka sesuai dengan harapan dan cita-cita mereka. so..megapa kita harus bersedih kerna sesuatu yang xmungkin kita ubah??? .i'll proceed wif my graf life, ak dah buat yg br. korang bila lg nak buat? meh kita sama2 rncang hidup kita sebaik mungkin coz hidup hanya sekali didunia ni, dont waste it...terima qadha dan qadar yg ALLAH dah tetpkan pada kita tp jgn lupa berusaha guys..

5 comments:

shima said...

kehidupan perlukan perubahan. begitulah sikap yang harus diamalkan. Berubah ke arah lebih baik. jangan mengharapkan sesuatu yang tidak pasti. sahabatku ini seorang yang tabah dan kuat. ingatlah sentiasa ada orang yang sayang pada kamu.

matgeo said...

wah, dah ada blog..bagus2

smachian04 said...
This comment has been removed by the author.
smachian04 said...

That's true that we can't change the past but we can decide our future.Our action today will reflect our future. "Sesungguh Allah tidak mengubah nasib sesuatu kaum selagi kaum itu terdahulu mengubahnya. Sometime, something that happen that we thought is bad is actually good to us and something happen that we thought is good is actually is bad to us. Find a rainbow and live your world of dreams always remember life is better than it seems.My friend, laugh at your mistakes and praise yourself from learning from them. Learning is part and parcel of life, rite?

FIEFAH said...

ryte...hehe